Åter till vardagen!

Måndag!

Då var denna ledighet slut och en ny arbetsvecka väntar. Men har haft det rätt mysigt ändå trots att älskling har jobbat. I fredags hade vi en riktig myskväll med tända ljus. Käkade rökta räkor,rostbröd och aioli...:) Lite senare tog vi fram tre olika sorters ostar,salami,serranoskinka,fikonmarmelad och portvin...:) Inte helt fel!
Lördagen var jag till frissan,fick håret klippt och färgat! Blev jättenöjd! Efterråt var det dags för städning,det var verkligen behövligt! Jag dammtorkade och älskling drog fram dammsugaren! Bra teamwork! Gjorde väl inte speciellt mycket under dagen,fick besök av älsklings syster en sväng.Trevligt! Älskling åkte sedan till jobbet för att köra nattpass och för min del blev det sängen! :)
Söndagen gjorde man just ingenting...Tog en sväng med cykeln på förmiddagen,skönt! Märks att det blivit höst men det är mysigt! När älskling hade vaknat käkade vi våfflor till frukost med glass och sylt som tillbehör. MUMS! Då stog vi oss till kvällen då blev det torskrygg med bruten potatis...:) Sammantattningsvis har det varit en lugn och skön helg!
Idag är det jobb som gäller,sitter mest och väntar på att få gå till jobbet...Det är nackdelen med att ha kvällspass man sitter bara och väntar...*segt* Ja ja det ska nog gå bra ändå! :)

Puss

Mycket trevlig vistelse i Deje :)

Måndag!

Snart är denna härliga ledighet slut men vad bra vi har haft det!♥
I onsdags morse började vi färden mot Deje för att hälsa på älsklings föräldrar...:) Käkade frukostbuffé på färjan,mums!  Under resans gång stannade vi till i Örebro för att käka lunch med svärfar på hans jobb.Det blev schnitzel med potatis och örtsås. Helt okej samt att man fick bli mätt i magen! Sen fortsatte vi mot Deje och resan gick bra. Inga större hinder på vägen. Det var riktigt skönt att få komma fram samt att bara få ta det lugnt! Till kvällen blev det kycklingsoppa,det passade riktigt bra nu när det har börjat bli höst. Satt ute i uterummet resten av kvällen. En riktiig myskväll blev det!♥
Torsdagen styrde älskling och jag kosan in mot stan för att fixa nya pass. Det gick hur smidigt som helst utan några som helst problem! Sen blev vi hungriga så det blev lunch nere på stan...Ryggbiff med potatis och rödvinssås...Hur gott som helst! Tog även en sväng in på Ikea och köpte garderobshandtag. Alltid något! Framåt kvällen hamnade vi återigen i uterummet,så mysigt! :)
Fredagen var vädret helt okej det fick faktiskt bli en rask promenad. Var ute ungefär 40-45 minuter,skönt! Framåt eftermiddagen/kvällen kom även mamma och pappa hit. Jättekul! Då hade vi räk/kräftkalas...:) Det var så roligt att vara samlade allihopa och få umgås! Det blev en jättetrevlig kväll! :)
Lördagen gick vi allihopa till Gamla kraftstationen. Där hade Lasse Åberg och hans fru Inger Åberg uställning,intressant! Köpte oss fika där,kaffe med antingen bulle eller rabarber/jordgubbspaj med vaniljsås...:) Dock dök det upp getingar,inte så speciellt trevligt! Som tur var blev ingen stucken! De gillade nog våra sötsaker...:P På hemvägen kom det en rejäl regnskur och inga paraply hade vi...Man blev ju lagomt blöt...Hehe! Mamma och pappa stannade ända fram till kvällen! :) Jättekul att ni var hit!♥ Nu ser vi framemot när ni kommer till oss och hälsar på! :) Kvällen blev lugn satt i uterummet och bara myste! Härligt!
Söndagen var det riktigt busväder...Regn och rusk...*usch* Gubbarna körde gubbdagis och vi körde kärringdagis..Haha! Svärmor och jag åkte in till stan en sväng för att kika efter material till mitt kommande album. Efter att ha letat i ett antal butiker hittade man det man sökte...:) Det kommer nog bli bra! Tog oss en fika också räkmacka och en kaffe...Fint! Strosade runt en stund till innan vi fortsatte till Välsviken,där vi gjorde ett besök på Lager 157. Där fanns det mycket fina kläder. Hittade iallafall 2 par linnen,det var behövligt för de gamla är bra nötta...:P När vi kom hem hade gubbarna börjat bygga en rök av ett gammalt värmeskåp. Måste säga att det blev riktigt bra! Duktiga gubbar vi har...Hehe! Till kvällen blev det grillad kotlett och stekt potatis...Inte helt felt! Rätt tidig sänggång också,skönt!
Idag var älskling och jag till "Lillängshamnens Fiskrökeri" där köpte vi färsk lax till middagen. Tog en sväng till Bergvik för att leta dragkedja till mina Lee byxor som gick sönder när jag skulle byta byxor...:P Men det fanns ingen...*typiskt* Vi käkade lunch på Subway och drog hem igen! Sen var svärmor så snäll och åkte till Forshaga och fixade en ny dragkedja! Dessutom lagade mina byxor! TUSEN TACK!!!!♥ Ikväll blir det sista kvällen i Deje för i morgon börjar vi den långa färden hem igen. Vi har haft det så trevligt,roligt och mysigt! Tack för denna gång och hoppas att vi ses snart igen!♥

Puss

Klarälven ligger spegelblank! :)